Svi obrazovni ciklusi (1. - 8. razred)
Odgojno-obrazovni sadržaji:
- Stop nasilju među djecom / Za sigurno i poticajno okruženje u školama
- Humane vrednote
- Poštujte naše znakove – ponašanje u prometu
- Zdravstveni odgoj
- Ekoškole - zaštita okoliša
- Školski volonteri
- BIG - Budi internet genijalac (sigurnost na internetu)
- Ča-more-judi
- Dječji Pričigin
- Erasmus+
Vijesti, materijale i informacije za pripremu i provedbu školskih preventivnih programa možete vidjeti na portalu preventivni.hr (http://public.carnet.hr/preventivni/?cat=5)
Ove školske godine 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.
Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.
Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i provođenjem projekata kao što su - Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.
Kontekstualizacija:
Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.
Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi, kao i ignoriranje klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.
Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.
Otpad nije smeće (projektni dan)
Autor: Luigi Bezić, Nikol Radić, 23. 10. 2019.
Autori: Luigi Bezić i Nikol Radić Dana 22.10.2019. učenici sedmoga i osmoga razreda OŠ Grohote posjetili su odlagalište otpada otoka Šolta – Borovik.
Borovik je jedino odlagalište na otoku napravljen za miješani otpad i ostale vrste otpada. Glavni cilj odlagališta uključuje brigu o šoltanskom otpadu.
Učenici su u sklopu prvog projektnog dana Ne dozvolimo da nas zatrpa vlastiti otpad doznali odgovore koje ih zanimaju vezane uz zbrinjavanje otpada. Direktorica komunalnog poduzeća Basilija Tihana Glavurtić istaknula je da je za recikliranje otpada bitno njegovo odvajanje po bojama. U plavim spremnicima odvaja se papir, u žutim plastika, a u zelenim miješani otpad. Svako kućanstvo uskoro će imati svoju kantu za otpad i dobit će posebne vrećice za određenu vrstu otpada. Opasni otpad (akumulatori, otpadna ulja) pak nužno je samostalno odnijeti u reciklažno dvorište na ekološko zbrinjavanje, a ukoliko se želimo riješiti glomaznog otpada (stari namještaj i drugi krupni uporabni predmeti) možemo (i dužni smo) kontaktirati upravu za njegov odvoz. Na taj će način svatko od nas moći pridonijeti smanjenju količine ukupnog otpada na otoku.
Na odlagalištu su učenici također imali priliku vidjeti kako radi stroj za prešanje papira. Kad se papir „pretvori u kockicu“, odvozi se u Split na daljnju reciklažu. Direktorica je na kraju naglasila kako se gorući problemi gospodarenja otpadom otočana odnose upravo na skup prijevoz otpada u Split.
Važnost provedenog projekta krije se u poruci koja nas poučava da moramo brinuti o okolišu već od malih nogu. Na kraju krajeva, svi smo mi stanovnici jednoga doma i dužni smo o njemu brinuti. Ukoliko sadašnjost dovedemo u opasnost, svojim neznanjem i nesmotrenošću, skupo ćemo platiti budućnost.
Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Obavijesti |
Obrazovni i e-časopisi |
Dnevni tisak |
Ukupno: 5388428
Ovaj mjesec: 3138
Ovaj tjedan: 880
Danas: 240