Svi obrazovni ciklusi (1. - 8. razred)
Odgojno-obrazovni sadržaji:
- Stop nasilju među djecom / Za sigurno i poticajno okruženje u školama
- Humane vrednote
- Poštujte naše znakove – ponašanje u prometu
- Zdravstveni odgoj
- Ekoškole - zaštita okoliša
- Školski volonteri
- BIG - Budi internet genijalac (sigurnost na internetu)
- Ča-more-judi
- Dječji Pričigin
- Erasmus+
Vijesti, materijale i informacije za pripremu i provedbu školskih preventivnih programa možete vidjeti na portalu preventivni.hr (http://public.carnet.hr/preventivni/?cat=5)
Ove školske godine 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.
Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.
Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i provođenjem projekata kao što su - Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.
Kontekstualizacija:
Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.
Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi, kao i ignoriranje klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.
Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.
ŠPP: "Kodovi sigurnosti na vodi" u OŠ Grohote
Autor: Mirela Mijić, 28. 1. 2015.
Dana 27. siječnja 2015., u našoj novoj Čitaonici, imali smo priliku sudjelovati u radionicama na temu "Kodovi sigurnosti na vodi". Radionice su provele Tanja i Tea, djelatnice Službe spašavanja pri Gradskom društvu Crvenog križa (GDCK) Split. Provedene su dvije radionice; jedna za učenike od 1. do 4. razreda, i druga za učenike od 5. do 8. razreda.
Projekt „Sigurnost na vodi“ je kampanja Spasilačke službe s ciljem prevencije utapanja putem podizanja svijesti predškolske djece kroz radionicu ''Kodovi sigurnosti na vodi'' i rizicima povezanim s vodom. Djeca su imala priliku naučiti što radi Spasilačka služba na vodi, kako prepoznati spasioca, koje kompetencije mora imati dobar spasilac te kako izgleda spasilačka oprema.
Spasilačka služba Crvenog križa:
1. Nadzire kupališta,
2. Školuje spasioce,
3. Uče plivati,
4. Uči nas o opasnostima na vodi,
5. Brine se o našem moru i obali.
Najzanimljiviji dio radionice bio je upravo kreativni dio tj. demonstracija i korištenje opreme za spašavanje kao i upoznavanje s biljnim i životinjskim svijetom. Naučili su i što sve može ugroziti njihovu sigurnost dok se nalaze na vodama različitih rizika (more, bazen, rijeka, jezero):
1. Nedostatak kondicije, umor, grčevi, pothlađivanje,
2. Skakanje u vodu, mjesta za ulaz i izlaz,
3. Umjetne građevine (molovi, tobogani, skakaonice…),
4. Umjetna zagađenja (staklo, limenke…),
5. Plovila,
6. Prirodne pojave.
Da bi se izbjegle navedene opasnosti na vodi djeci je prikazan Kodeks sigurnosti na vodi (pravila) kojih se oni ali i njihovi prijatelji, članovi obitelji i svi oni koji se nalaze na vodi trebaju pridržavati:
1. Ne plivaj najmanje jedan sat nakon obroka,
2. Ne ulazi vruć u vodu,
3. Ne skači u vodu nepoznate dubine,
4. Nikad ne plivaj sam,
5. Plivaj u blizini plaže,
6. Poštuj upute i znakove Spasilaca,
7. Dogodi li ti se nevolja, ostani smiren. Plutaj na leđima i maši jednom rukom za pomoć
8. Ako u vodi uočiš nekoga u nevolji odmah potraži pomoć.
Provedbom ovakvih aktivnosti smanjuje se mogućnost nastanka opasnosti, a ako se one i pojave, djeca će znati kome se trebaju obratiti za pomoć. Na kraju radionice sudionici su dobili edukativni letak s Kodeksom sigurnosti na vodi čime su potaknuti da svoja saznanja.
Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Obavijesti |
Obrazovni i e-časopisi |
Dnevni tisak |
Ukupno: 5388658
Ovaj mjesec: 3378
Ovaj tjedan: 1110
Danas: 23