preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grohote" Grohote

Ekoškole

29. studenog 2017. u prostoru školske knjižnice/čitaonice s početkom u 10:20 sati održana je 1. (prva) konstituirajuća sjednica Eko odbora naše škole. Time smo započeli s realizacijom 7 koraka do Eko zastave i statusa Ekoškole.


VODENA ZRCALA OTOKA ŠOLTE

Ove školske godine, 2022./23. središnja tema Školskog kurikuluma je istraživanje utjecaja klimatskih promjena na obnovljive zalihe pitke vode te i obnavljanje i zaštita ekosustava povezanih s vodom u užoj zajednici s ciljem poticanja učenika i lokalnog stanovništva na promišljanje i poduzimanje aktivnosti kojima bi se očuvala lokalna i globalna biološka raznolikost.

Kroz središnju temu Vodena zrcala otoka Šolte bavit ćemo se  Globalnim ciljevima održivog razvoja usvojenim na 69. sjednici Opće skupštine UN-a 2015. godine te svoja istraživanja posebno usmjeriti na lokve i druga vlažna staništa na Šolti kao prirodna sakupljališta vode i specifične ekosustave te promišljanje o mogućnostima preuzimanjem tradicijskih, nekonvencionalnih oblika prikupljanja vode  na otoku uvjetima klimatskih promjena i to kroz obnovu i ponovnu upotrebu gustirni.

Navedeni cilj planiramo realizirati kroz problemsku, istraživačku i terensku nastavu, međupredmetnim planiranjem i  provođenjem projekata kao što  su -  Vodena zrcala otoka Šolte: Čuvajmo svoj dom od malih nogu! Ekoškole i Procter&Gamble za očuvanje biološke raznolikosti, Međunarodne Eko-škole, Mali poduzetnici za zeleni Otok – Erasmus+, Školski volonteri - Mladi za stare, stari za mlade, Budi Internet genijalac (BIG), Zasadi stablo ne budi panj! i Erastotenov ekperiment.

Kontekstualizacija:

Otok Šolta je otok bez tekuće vode te je do nedavno ovisio isključivo o vodi prikupljenoj u gustirnama – kamenim cisternama koje su se dijelom gradile kao mještanske, a dijelom su ih imala i pojedina kućanstva. Dodatna voda za napajanje stoke i navodnjavanje polja crpljena je  iz prirodnih kamenih udubljenja u kojima većim dijelom godine nije presušivala. Dovođenjem tekuće vode iz rijeke Cetine na Otok, posve su zanemarene gustirne, a osobito lokve koje su nepristupačne, zagađene različitim vrstama otpada, naseljene nepripadajućim biovrstama te obrasle gustim neodržavanim raslinjem.

Te vode, lokve i more danas zrcale čovjekovu nebrigu o prirodi,  kao i ignoriranje  klimatskih promjena, odnosno globalnog zatopljenja koje utječe na količinu dostupnih vodenih resursa, osobito pitke vode. Ugroženost biološke raznolikosti vodenih površina zrcale neodgovoran odnos čovjeka  prema prirodi te neosvještenost utjecaja globalnog zatopljenja izazvanog svojom utjecajem kao i mogućnosti  djelovanja kojim mogu očuvati biološku ravnotežu kako za sebe tako i za biološke zajednice o kojima ovise.

Promjenom odnosa prema ovim važnim vodenim resursima promijenit ćemo i vlastitu refleksiju u Vodenim zrcalima otoka Šolte.


 

Dani kolektivne sadnje drveća i Održivi razvoj

Autor: Dragana Đurić, 29. 10. 2019.

25., 26. i 27. listopada 2019. pokrenuta je građanska inicijativa Dani kolektivne sadnje drveća, na nacionalnoj, županijskoj i lokalnoj razini, a kojoj se priključila i naša škola.

Cilj građanske inicijative je potaknuti građane, udruge, tvrtke i ustanove da zasade što više stabala kako bi doprinijeli ozelenjivanju svojih životnih sredina i time istaknuli važnosti i brojne dobrobiti drveća i zelenila, osobito u urbaniziranim sredinama.

Zahvaljujući našim donatorima, Marku Prihistalu iz Vrbovačke Dubrave, Ivi Buktenici i OPG-u Balić, Moniki Kalebić te Nikoli Fabijaniću koji je dopremio sadnice i pomogao u sadnji, u školskom dvorištu smo zasadili rogač, dva ginko stabla i tri velike masline. U sadnji su sudjelovali učenici od 1. do 4. razreda razvijajući tako povezanost s prirodom kao i osjećaj odgovornosti i brige za stabla koja ostavljaju u naslijeđe onima koji dolaze iza nas.

Stabla poboljšavaju našu kvalitetu života na brojne načine:

  • pružaju hlad koji smanjuje temperaturu zraka koja nastaje kao posljedica zagrijavanja umjetnih površina u naseljenim područjima ( tzv. toplinskih otoka)
  • pročišćavaju zrak i procesom fotosinteze proizvode kisik
  • „spremaju“ ugljični dioksid iz zraka i time pridonose borbi protiv klimatskih promjena
  • pomažu nam štedjeti energiju za rashlađivanje domova i poslovnih prostora tijekom ljetnih mjeseci
  • smanjuju količinu slivnih voda i sprječavaju eroziju tla tijekom obilnih padalina
  • smanjuju isparavanje vode sa travnatih površina i ujedno doprinose većoj vlažnosti zraka
  • smanjuju količinu buke
  • smanjuju brzinu vjetra
  • pružaju zaštitu od UV-B zraka
  • privlače brojne ptice, važne kukce i druge divlje životinje, što doprinosi povećanju bioraznolikosti
  • doprinose ljepoti urbanih krajolika i pružaju ugodniji izgled naseljenim područjima tijekom cijele godine
  • pružaju ugodna mjesta za igru i druženje svim generacijama
  • smanjuju stres, doprinose smanjenju krvnog tlaka, utječu na bolji rad mozga, potiču nas na fizičku aktivnost i druženje
  • povezuju zajednicu kroz akcije sadnje i brige za posađene sadnice
  • povećavaju povezanost djece i odraslih sa prirodom koji ih okružuje
  • uče nas nesebičnosti kada sadimo i brinemo se za stabla koja ostavljamo u naslijeđe onima koji dolaze iza nas.

 Više: https://danikolektivnesadnje.org/o-akciji/




Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
RASPORED SATI
ZBORNICA

Virtualna učionice

 

e-Dnevnik

 

Oglasna ploča
SIGURNOST U PROMETU
Prevencija
Safetynet

LINKOVI ZA IGRU I UČENJE
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

ZANIMLJIVOSTI
DOKUMENTI
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2011.

Ukupno: 5388753
Ovaj mjesec: 3473
Ovaj tjedan: 1205
Danas: 118
CMS za škole logo
Osnovna škola "Grohote" Grohote / Podkuća 28, HR-21430 Grohote - Šolta / www.os-grohote-solta.skole.hr / ured@os-grohote-solta.skole.hr
preskoči na navigaciju