preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grohote" Grohote

"Zainteresiraj me ili ću umrijeti od dosade"

Škole su zaglavile u 20. stoljeću, a učenici pohrlili u 21. stoljeće. ... Pragmatički, obrazovanje djece 21. stoljeća brzo se račva na dva dijela:

Službena polovica, “škola,” potpuno je iscrpljena i postaje zanemarivom institucijom. Za mnoge je učenike njezina jedina funkcija davanje potvrde koju trebaju njihovi roditelji. Neslužbena, uzbudljiva polovica obrazovanja djece odvija se “nakon škole.” To je mjesto gdje učenici 21. stoljeća uče o svojem svijetu te se pripremaju za život u 21. st.

  • "Naši će se učenici, kao digitalni urođenici, nastaviti razvijati i mijenjati tako brzo da nećemo moći ići ukorak s njima.
  • "Ako ne zastanemo i poslušamo djecu s kojom radimo, ako ne počnemo cijeniti njihovo mišljenje i napravimo velike promjene na temelju dobrih prijedloga koje nude, u 21. ćemo stoljeću upravljati školskim zgradama - ali s učenicima koji su fizički ili mentalno negdje drugdje.

                                         Prensky, M. (2006.)


Strategije, metode, tehnologija

10 pravila poučavanja u 21. stoljeću

Autor: Dragana Đurić, 14. 1. 2011.

Autori: Jasminka Maravić, Ana Roca

Desetljećima smo predviđali tehnološku revoluciju. Ona se konačno dogodila prije pet godina, čime je primjena tehnologija postala standardom. Iznenada visokoškolsko obrazovanje više nema monopol nad kreiranjem znanja i njegovom distribucijom. Pozitivno gledajući, cijela kultura postaje izvorom učenja, tehnologija poprima sve humanije lice, a obrazovanje postaje sve važnije.

 

Kako se ova revolucija zahuktava, mnoge ustanove u sustavu visokog školstva iz temelja redizajniraju poučavanje, učenje, ocjenjivanje te razvoj karijera. Deset pravila iznesenih u ovom članku ukazuju na intenzitet i značaj promjena koje se trenutačno događaju na kampusima i u obrazovnim ustanovama. Ova pravila opisuju kako, uz pomoć postojećih tehnologija, transformirati postojeći sustav usmjeren na poučavanje, u sustav usmjeren na učenje.

Dva osnovna načela 21. stoljeća definiraju ova pravila:

  1. Znanje razvijeno tijekom sata ne postoji prije samog sata na kojem je razvijeno.
  2. Budući da takvo znanje ne postoji prije samog sata (budući da se razvija u međusobnoj interakciji profesora i učenika tijekom predavanja), vaš je glavni izazov upravljati procesom otkrivanja, odnosno kreiranja znanja.

Ovdje vam nudimo nekoliko pravila koja vam mogu pomoći u svladavanju tog izazova:

  1. Preispitajte i učinite pomak od poučavanja k učenju.
  2. Prisjetite se mjera odgovornosti na svom kampusu, odnosno ustanovi (koje se često nazivaju i ciljevima ili rezultatima učenja) te ih restrukturirajte kako bi pratili pomak koji vi i drugi ovime činite.
  3. Jednom kada ste krenuli s pomakom od poučavanja k učenju u nastavi, napravite i promjene u ocjenjivanju. Umjesto ocjenjivanja baziranog na testovima, prihvatite rađe evaluaciju temeljenu na pokazateljima o nečijem učenju.
  4. Inzistirajte na tome da poučavate u tehnološki opremljenim učionicama.
  5. Pobrinite se da i vaši učenici i studenti, dok se aktivno prihvaćaju izazova u učenju, posjeduju potrebnu tehnologiju.
  6. Inzistirajte na tome da ustanova osigurava nastavnom osoblju sve potrebne alate i sredstva rada, a kako bi osigurali godišnje izvještaje te zahtjeve za promaknućima ili datom pozicijom.
  7. Ne odbacujte predavanja i rasprave na satu, ali ih primarno koristite u svrhu pomaganja učenicima u njihovu bavljenju ključnim problemima tijekom nastave.
  8. Pobrinite se da vaši učenici imaju neku vrstu digitalnog repozitorija – portfolio, wiki, blog, web stranicu – mjesto na kojem mogu pohranjivati i upravljati produktima svojeg aktivnog učenja.
  9. Zahtijevajte da vaši učenici redovito interpretiraju svoje online sakupljene produkte učenja te posebice na kraju, u zaključnoj web prezentaciji.
  10. Pobrinite se da sakupljanje produkata učenja bude primarni zadatak nastave.

Opširnije...


Izvor: Portal za škole


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
RASPORED SATI
ZBORNICA

Virtualna učionice

 

e-Dnevnik

 

Oglasna ploča
SIGURNOST U PROMETU
Prevencija
Safetynet

LINKOVI ZA IGRU I UČENJE
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

ZANIMLJIVOSTI
DOKUMENTI
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2011.

Ukupno: 5388474
Ovaj mjesec: 3194
Ovaj tjedan: 926
Danas: 21
CMS za škole logo
Osnovna škola "Grohote" Grohote / Podkuća 28, HR-21430 Grohote - Šolta / www.os-grohote-solta.skole.hr / ured@os-grohote-solta.skole.hr
preskoči na navigaciju