ISHODI učenja
Autor: Dragana Đurić, 9. 9. 2010.
Kako bi učitelj bio siguran da je izabrao i operacionalizirao, a potom i „pokrio“ cjelovito područje u nekom nastavnom sadržaju, treba se poslužiti klasifikacijom ishoda učenja. Za klasificiranje ishoda sastavljene su različite taksonomije, a jednu od poznatijih i češće korištenih, Bloomova taksonomija.
Ono što danas poznajemo pod nazivom Bloomova taksonomija, rezultat je Bloomovog istraživačkog i teorijskog rada na području edukacijske psihologije tijekom 50-ih godina 20. stoljeća.
Ishodi učenja prema ovoj taksonomiji raspoređeni su u 3 područja (domene): kognitivno, psihomotoričko i afektivno.
U kognitivnu domenu spadaju ishodi koji se odnose na informacije ili znanje te intelektualne vidove učenja.
U psihomotoričku domenu spadaju ishodi povezani s motoričkim vještinama kao što je izvođenje neke radnje, rukovanje nečime ili izrada nečega.
U afektivnoj domeni su ishodi povezani sa stavovima, odnosno cilj nastave je promjena i/ili usvajanje stavova i pogleda učenika.
Za svaku domenu (kognitivnu, psihomotoričku i afektivnu) navode se razine postignuća (koje su najčešće i u hijerarhijskom odnosu) te glagoli kojima se opisuje očekivana izvedba. Primijetite da su redom navedeni aktivni i mjerljivi glagoli koji osiguravaju da u ishodima učenja budu jasno izražene aktivnosti koje učenici moraju moći realizirati.
Bloom je utvrdio 6 razina unutar kognitivne domene, od običnog prisjećanja ili prepoznavanja činjenica, kao najniže razine, preko kompleksnijih i apstraktnijih razina uma, do najviše razine koja je klasificirana kao evaluacija. Primjeri glagola koji reprezentiraju intelektualnu aktivnost svake razine nabrojani su ovdje.
1. Znanje: rasporedi, definiraj, dupliciraj, labeliziraj, nabroji, zapamti, imenuj, poredaj, prepoznaj, poistovjeti se, prisjeti se, reproduciraj stanje.
2. Razumijevanje: klasificiraj, opiši, razgovaraj o, objasni, izrazi, prepoznaj, pokaži, lociraj, prepoznaj, izvijesti, ponovno izrazi, ponovno pregledaj, odaberi, prevedi
3. Aplikacija: primjeni, odaberi, demonstriraj, dramatiziraj, zaposli, ilustriraj, protumači, upravljaj, vježbaj, rasporedi, nacrtaj, riješi, koristi, piši.
4. Analiza: analiziraj, pohvali, izračunaj, kategoriziraj, usporedi, kontrastiraj, kritiziraj, diferenciraj, diskriminiraj, razlikuj, pregledaj, eksperimentiraj, pitaj, testiraj.
5. Sinteza: aranžiraj, sastavi, sakupi, izradi, stvori, dizajniraj, razvij, formuliraj, upravljaj, organiziraj, planiraj, pripremi, predloži, postavi, piši.
6. Evaluacija: pohvali, raspravi, procijeni, dodaj, izaberi, obrani, procijeni, osudi, predvidi, ocijeni, srž, podrži, vrednuj.
Raspored sati 5.-8.r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored sati 1.-4. r. u 2023./24.-od 18.9.2023.
Raspored PRIJEVOZA učenike u šk.g.2023./24.
Raspored dežurstva u vrijeme velikog odmora 2023./24.
Dnevno dežurstvo učitelja i administrativno-tehničkog osoblja 2023./24.
Konzultacije i informacije za roditelje 2023./24._18.9.2023.
Sa Zebrom sigurno školu_slikovnica
Letak_Page1. za roditelje_Ponašanje u prometu
Letak_Page2. za vozače_Ponašanje u prometu
Letak_Page3. za djecu_Ponašanje u prometu
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Obavijesti |
Obrazovni i e-časopisi |
Dnevni tisak |
Ukupno: 5388547
Ovaj mjesec: 3266
Ovaj tjedan: 998
Danas: 94