preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Grohote" Grohote

Strategije, metode, tehnologija

ISHODI učenja

Autor: Dragana Đurić, 9. 9. 2010.

Kako bi učitelj bio siguran da je izabrao i operacionalizirao, a potom i „pokrio“ cjelovito područje u nekom nastavnom sadržaju, treba se poslužiti klasifikacijom ishoda učenja. Za klasificiranje ishoda sastavljene su različite taksonomije, a jednu od poznatijih i češće korištenih, Bloomova taksonomija.

Ono što danas poznajemo pod nazivom Bloomova taksonomija, rezultat je Bloomovog istraživačkog i teorijskog rada na području edukacijske psihologije tijekom 50-ih godina 20. stoljeća.

Ishodi učenja prema ovoj taksonomiji raspoređeni su u 3 područja (domene): kognitivno, psihomotoričko i afektivno.

U kognitivnu domenu spadaju ishodi koji se odnose na informacije ili znanje te intelektualne vidove učenja.

U psihomotoričku domenu spadaju ishodi povezani s motoričkim vještinama kao što je izvođenje neke radnje, rukovanje nečime ili izrada nečega.

U afektivnoj domeni su ishodi povezani sa stavovima, odnosno cilj nastave je promjena i/ili usvajanje stavova i pogleda učenika.

Za svaku domenu (kognitivnu, psihomotoričku i afektivnu) navode se razine postignuća (koje su najčešće i u hijerarhijskom odnosu) te glagoli kojima se opisuje očekivana izvedba. Primijetite da su redom navedeni aktivni i mjerljivi glagoli koji osiguravaju da u ishodima učenja budu jasno izražene aktivnosti koje učenici moraju moći realizirati.

 

BLOOMOVA TAKSONOMIJA

Bloom je utvrdio 6 razina unutar kognitivne domene, od običnog prisjećanja ili prepoznavanja činjenica, kao najniže razine, preko kompleksnijih i apstraktnijih razina uma, do najviše razine koja je klasificirana kao evaluacija. Primjeri glagola koji reprezentiraju intelektualnu aktivnost svake razine nabrojani su ovdje.

1. Znanje:  rasporedi, definiraj, dupliciraj, labeliziraj, nabroji, zapamti, imenuj, poredaj, prepoznaj, poistovjeti se, prisjeti se, reproduciraj stanje.

2Razumijevanje: klasificiraj, opiši, razgovaraj o, objasni, izrazi, prepoznaj, pokaži, lociraj, prepoznaj, izvijesti, ponovno izrazi, ponovno pregledaj, odaberi, prevedi

3. Aplikacija: primjeni, odaberi, demonstriraj, dramatiziraj, zaposli, ilustriraj, protumači, upravljaj, vježbaj, rasporedi, nacrtaj, riješi, koristi, piši.

4. Analiza:  analiziraj, pohvali, izračunaj, kategoriziraj, usporedi, kontrastiraj, kritiziraj, diferenciraj, diskriminiraj, razlikuj, pregledaj, eksperimentiraj, pitaj, testiraj.

5. Sinteza: aranžiraj, sastavi, sakupi, izradi, stvori, dizajniraj, razvij, formuliraj, upravljaj, organiziraj, planiraj, pripremi, predloži, postavi, piši.

6. Evaluacija: pohvali, raspravi, procijeni, dodaj, izaberi, obrani, procijeni, osudi, predvidi, ocijeni, srž, podrži, vrednuj.


Izvor: Carnet, ELA/CD: Ishodi učenja


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
RASPORED SATI
ZBORNICA

Virtualna učionice

 

e-Dnevnik

 

Oglasna ploča
SIGURNOST U PROMETU
Prevencija
Safetynet

LINKOVI ZA IGRU I UČENJE
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

ZANIMLJIVOSTI
DOKUMENTI
Korisni linkovi
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 4. 2011.

Ukupno: 5388547
Ovaj mjesec: 3266
Ovaj tjedan: 998
Danas: 94
CMS za škole logo
Osnovna škola "Grohote" Grohote / Podkuća 28, HR-21430 Grohote - Šolta / www.os-grohote-solta.skole.hr / ured@os-grohote-solta.skole.hr
preskoči na navigaciju